› פורומים › אות מהלוויין › רעיונות לפרויקטים הנדסיים-פיזיקאליים
- This topic has 5 תגובות, 5 משתתפים, and was last updated לפני 2 חודשים by אבישג דרף.
-
מאתתגובות
-
21 בינואר 2024 בשעה 23:15 #466
<p>שלום לכל חברי קהילה מדעית-חינוכית,</p><p>נשמח לשמוע מכם.ן רעיונות אודות פיתוח פרויקטים הנדסיים-פיזיקאליים עם תרומה חברתית,</p><p>שתלמידים בכיתה ח’ יכולים לבצע.</p><p>זה יכול להיות פרויקט רעיוני, כלומר, תכנון רעיון ותיאורו,</p><p>וזה יכול להיות פרויקט ביצועי, כלומר, בניית דגם או אבטיפוס. </p><p>תודה רבה על השיח ועל המחשבה,</p><p>צוות תוכנית i-MAT מהטכניון</p><p>בראשותה של ד”ר זהבית כהן, ראשת המסלול להוראת המתמטיקה בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון.</p>
- הדיון הזה עודכן לפני 10 חודשים ע״יענבל קולושי-מינסקר.
- הדיון הזה עודכן לפני 10 חודשים ע״יענבל קולושי-מינסקר.
22 בינואר 2024 בשעה 17:38 #473<p>יש כאן רשימה של רעיונות אפשריים של פרויקטים לבית הספר מבוססים על טכנולוגיית GPS</p><p>1. מצא חברים בקמפוס הבית ספר: תלמידים יכולים ליצור מכשיר פשוט שעוזר להם לאתר את חבריהם בקמפוס בית הספר הגדול. כל משתתף יהיה עם מכשיר מופעל GPS, והאפליקציה תוכל להציג את הכיוון והמרחק למיקום של כל חבר. הפרויקט מלמד על פונקציונליות בסיסית של GPS, תקשורת אלחוטית ושיקולי פרטיות.</p><p>2.מכשיר איתור לקשישים: מכשיר GPS ניתן ללבישה שנועד לקשישים, במיוחד אלו עם מצבים כמו דמנציה. המכשיר יאפשר לבני משפחה או לסייעים לעקוב אחרי מיקומם אם הם מסתובבים או אבדים. התלמידים ילמדו על מעקב GPS, אלקטרוניקה בסיסית וחשיבות הטיפול באוכלוסיות פגיעות.</p><p>3. כלי לימוד סביבתי: תלמידים יכולים לבנות מכשיר GPS נייד לקחת קריאות של נתונים סביבתיים במקומות שונים (כמו טמפרטורה, לחות, אור). זה יהיה שימושי למחקרי ביולוגיה או אקולוגיה, ומאפשר לתלמידים להתאים נתונים סביבתיים למיקומים מסוימים. לומדים על מדע סביבתי, איסוף נתונים, ומיפוי נתונים.</p><p>4. גיאו-קאש היסטורי: תלמידים יכולים ליצור סיור היסטורי של העיר או האזור שלהם באמצעות קואורדינטות GPS. הם יכולים להחביא “מטמונים” בנקודות היסטוריות שונות עם מידע או שאלות על המיקום. המשתתפים יכולים להשתמש במכשירי GPS שלהם למצוא את המטמונים וללמוד על ההיסטוריה באופן אינטראקטיבי. לומדים על GPS, היסטוריה מקומית, ויכולים לשלב סיפורים.</p><p>5.מיפוי משאבים קהילתיים: תלמידים יכולים להשתמש בטכנולוגיית GPS כדי למפות משאבים בקהילה, כמו בנקי מזון, מקלטים, קליניקות חינם ושירותי תמיכה אחרים. ניתן להנגיש מידע זה באפליקציה או באתר אינטרנט, עוזר לאנשים בצורך למצוא עזרה בקרבת מקום. הפרויקט יכלול מיפוי GPS, איסוף נתונים ואולי פיתוח אינטרנט.</p>
20 בפברואר 2024 בשעה 15:44 #481<p>קראתי את הרעיונות השונים ל gps , השאלה שלי כיצד התלמידים יחקרו ויציגו את הישומים השונים / אפלקציות שונות . ? אין להם ולא לי כמורה ידע בתוכנות מחשב כדי לתאר כיצד בדיוק עובדות מערכות מבוססות gps </p>
21 בפברואר 2024 בשעה 17:08 #496<p>יש היום הרבה אפשרויות של פיתוח יישומים ללא תיכנות (no code) וגם פלטפורמות של פיתוח לסלולר מאוד נגישות. אני חושב שהתלמידים יכולים לחקור את האופציות שעומדות לרשותם, אני אוכל לעזור בהדרכה איך ממפתחים אפליקציות ויישוים בקלות יחסית.</p>
23 בפברואר 2024 בשעה 11:53 #497<p>שלום לכולם </p><p>אני מצרף כתב מדעי עבור השימוש בחיישן אולטרהסוניק עם דוגמאות לשימוש בתעשייה</p><p>https://www.wenglor.com/en/Operational-Principle-and-Technology-of-an-Ultrasonic-Sensor/s/Funktionsprinzip+und+Technologie+eines+Ultraschall-Sensors?BranchenundIndustrienlinks=%3A1&BranchenundIndustrienrechts=%3A1</p><p> </p><p>ועל זה ניתן לתת פתרונות אם זה מדידת: מרחק, מפלס נוזל, עופי משטחים, מדידות שונות בתוך המים…</p><p>למשל: </p><p>שימוש בחיישן אולטרהסוניק למניעת שקיעה של ספינה עקב התנגשות באלמונים או בצבעים תת מימיים </p>
18 בספטמבר 2024 בשעה 10:44 #515<p>בס”ד</p><p>שלום לכולם,</p><p>1-אשמח לקבל מידע על פלטפורמות נגישות של פיתוח אפליקציות לסלולר.</p><p>אשמח אם תלמידים יוכלו לקבל הדרכה איך מפתחים אפליקציות ויישום בקלות יחסית.</p><p>2- במפגש שהיה לנו עם המהנדס דימיטרי הוא הציע רעיון לתלמידים להשתמש במכשיר שמבוסס על אותות רדיו כדי להתגבר על שיבושים במערכת GPS. ועל יצירת שכבות בגוגל מפות. אני מעוניינת לקבל מידע/קישורים לתלמידים בעניין.</p><p> </p><p>תודה, אבישג</p><p> </p><p> </p>
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.