<p>שלום לכל חברי קהילה מדעית-חינוכית,</p><p>נשמח לשמוע מכם.ן רעיונות אודות פיתוח פרויקטים הנדסיים-פיזיקאליים עם תרומה חברתית,</p><p>שתלמידים בכיתה ח’ יכולים לבצע.</p><p>זה יכול להיות פרויקט רעיוני, כלומר, תכנון רעיון ותיאורו,</p><p>וזה יכול להיות פרויקט ביצועי, כלומר, בניית דגם או אבטיפוס.</p><p>תודה רבה על השיח ועל המחשבה,</p><p>צוות תוכנית i-MAT מהטכניון</p><p>בראשותה של ד”ר זהבית כהן, ראשת המסלול להוראת המתמטיקה בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון.</p></p>
<p>חיישן אולטרסוני – חיישן למנוע קרבה של ילדים למכשירי חשמל</p><p>הבנות בכיתה ח רוצות לשלב את השימוש בחיישן אולטרסוני כך שיתריע מפני ילדים שמתקרבים למכשיר חשמל מסוכן.</p><p>שאלה לפורום – איך אפשר לגרום לחיישן להבדיל כאשר מגיע מבוגר – שלא יתריע, וכשמגיע ילד, שיתריע ויצפצף? איך החיישן ידע להבדיל בין כשמתקרבים למכשיר החשמלי – ורוצים שיתריע, לבין שרק חולפים לידו ואז לא רוצים שיתריע? </p>
<p>הטמעת שאלה</p><p>אם יש ראוטר/נתב שניתן לחבר לו עד חמישה משתמשים, כיצד יהיה ניתן להגדיל את כמות המשתמשים שיוכלו להתחבר לראוטר?</p><p>דרך מידול מתמטי, הגדלת חיבורים, שינוי פרמטרים וכו'.</p>